Jak nie dać się oszukać przy zakupie węgla?

oszustwa przy zakupie węgla

W związku z tym, że węgiel stał się obecnie towarem trudno dostępnym, szczególnie zainteresowali się nim nieuczciwi sprzedawcy oraz oszuści. W tym tekście przybliżymy na co między innymi zwrócić uwagę by uniknąć oszustwa przy zakupie węgla na zimę.

Jak oszuści oferują węgiel którego nie mają?

Bardzo ważną rolę odgrywają tu media społecznościowe oraz portale ogłoszeniowe. To właśnie w takich miejscach nieuczciwi sprzedawcy zamieszczają oferty opału. Węgiel oferowany w takich ogłoszeniach zawiera bardzo atrakcyjną niższą cenę (nawet o kilkaset złotych). Ogłoszenia mają za zadanie przyciągnąć naszą uwagę, skierować na stronę internetową na której mamy złożyć zamówienie i przelać pieniądze.

Nieuczciwi sprzedawcy dla uwiarygodnienia swojej oferty przygotowują stronę internetową, która na pierwszy rzut oka, niczym nie różni się od prawdziwego sklepu pod który podszywa się nieuczciwy sprzedawca.

Podstawowe różnice między sklepem fałszywym, a prawdziwym to:

  • Bardzo atrakcyjna cena (zwykle niższa o nawet kilkaset złotych)
  • Dane kontaktowe
  • Możliwość płatności jedynie przelewem tradycyjnym
  • Numer konta

Jak sprawdzić, czy korzystam z prawdziwego sklepu?

Podczas dokonywania zakupów w internecie musimy być zawsze czujni i zwracać uwagę na detale. Jeśli jest coś co zwróciło naszą uwagę i mamy podejrzenie, że strona na której się znaleźliśmy tylko wygląda podobnie do tej o którą nam chodziło należy sprawdzić między innymi czy:

  • ma poprawny adres www,
  • jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa (kłódka przy adresie www)
  • zweryfikować stronę z wynikach wyszukiwarki (zawsze lepiej pozycjonowany będzie prawdziwy sklep),
  • zweryfikować Social Media sprzedawcy (kanały takie jak Facebook będą aktywne od dłuższego czasu),
  • skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą i potwierdzić poprawność adresu www

To tylko niektóre elementy, które mogą pomóc nam potwierdzić sklep w którym chcemy kupić opał na zimę. 

W naszym sklepie za zamówiony towar można zapłacić przez Przelewy24 – największego polskiego operatora płatności internetowych, przy odbiorze zamówionego opału, a także tradycyjnym przelewem – wybór zawsze należy do klienta.

Nasz Dział Obsługi Klienta dostępny jest także pod numerem telefonu 725775444, adresem e-mail sklep@petrodom.pl, a także za pośrednictwem czatu na stronie sklepu oraz Facebooku

Sprawdź również:

Dodatek węglowy – kto może skorzystać?

Zwolnienie z akcyzy przy zakupie węgla

Deklaracja CEEB – jak się tym zająć?